Coördinatie van zendingen: Assisteren bij het plannen, coördineren en opvolgen van import- en exportzendingen van A tot Z op dag basis.
Communicatie: Onderhouden van effectieve communicatie met het hoofdkantoor, leveranciers, klanten, rederijen, partners en ook tussen interne afdelingen onderling om ervoor te zorgen dat alle orders soepel en efficiënt geregeld worden, waaronder ook tijdig ontvangen van betalingen.
Procesverbetering: Na een intensieve training en hands-on praktijk, zal de operator in staat zijn om mee te denken en werken om import-en exportprocessen voortdurend te herzien en verbeteren. De operator zelf is zeer gemotiveerd om het operations team te helpen bij het organiseren en samenvatten van de kennis die nodig is om het dagelijkse operationele werk zo efficiëntie mogelijk uit te voeren, verbeteren, kosten te verlagen en fouten te minimaliseren. De operator zal knelpunten tijdig identificeren en waar van toepassing gestroomlijnde workflow en automatiseringsoplossingen helpen implementeren.
Rapportage: Genereer rapporten en houd nauwkeurige gegevens bij van import- en exportactiviteiten, kosten en andere relevante gegevens, dient ook maandelijkse werkrapporten in bij de leidinggevende.
Klantenservice: Uitstekende klantenservice bieden door vragen, problemen en verzoeken van klanten met betrekking tot import- en exportzendingen direct te behandelen. In staat zijn om de juiste stappen en beslissingen te nemen om problemen of verkeerde prestaties te voorkomen en deze op een professionele manier op te lossen.
Prestaties: prestaties worden periodiek geëvalueerd en vergeleken met het interne gemiddelde van alle bedrijven binnen de DCG Logistics groep met vergelijkbare functies. Prestaties kunnen worden uitgedrukt in aantallen verwerkte zendingen, aantal fouten, faalkosten, een norm wordt periodiek vastgesteld met door de Supervisor.